Els extraescolars són sovint una solució necessària per quadrar la conciliació familiar. Però també són una oportunitat perquè infants i joves gaudeixin amb companys i amics al mateix temps que fan esport i/o desenvolupen competències i habilitats de diferents tipus.
Des de la Fundació El Cercle us oferim la tot en un sol pack. La nostra mirada, quan juguem, no és simplement de diversió (que és el component principal que no pot faltar en cap cas) sinó que s’alinea amb els nostres valors (la integració de tothom, l’equitat, el feminisme o la cultura, entre d’altres). I treballem sumant-nos a les famílies a l’escola desenvolupant:
La comprensió lectora a través de la lectura de les instruccions dels jocs que anirem introduint.
La competència comunicativa oral (en català) quan han d’explicar com es juga a un joc determinat, o bé han d’explicar alguna decisió pressa, o han de negociar amb la resta, per exemple.
La capacitat d’escolta activa quan els companys/es expliquen com es juga, comparteixen les seves decisions durant les partides, o elaboren solucions conjuntes, entre d’altres.
L’ordre i la capacitat de tenir cura dels components del joc. Treballem per fer-los entendre que els jocs tenen un valor i que s’han de cuidar les peces, cartes, taulers, etc., igual que s’ha de recollir correctament tots aquests elements un cop acabada la partida.
La capacitat per entendre el joc com un espai lliure i segur, on s’hi decideix accedir amb llibertat i on s’accepta que el que passa dins del joc només és part del joc: acceptar que guanyar o perdre és part de la diversió (i que cal acceptar-ho), que cadascú té preferències de tipus de jocs diferents, que res del que passa durant el joc ha d’anar més enllà del joc mateix, etc.
La visió del joc com una eina cultural que ens iguala amb qualsevol persona de la nostra espècie: Totes les persones del món, independentment de la seva condició, juguem. Cultures d’arreu han creat jocs que avui dia es juguen arreu del món, com els escacs, el go, l’aualé, el parxís, etc. Això ens uneix.
La comprensió que el joc i les apostes no tenen res a veure. Apostar no és jugar perquè les aposten no compleixen una de les regles bàsiques per esdevenir un joc: quan la partida s’acaba el resultat no pot tenir conseqüències a la vida dels que han participat.
Per acabar, oferim la possibilitat a les famílies i a l’escola per compartir-nos necessitats específiques que tingui el grup o algun dels infants/joves i així seleccionar jocs que responguin a aquestes necessitats.
Data: Disponible sota demanda
Contacte: Si t’interessa l’activitat, contacta amb nosaltres.